In the denouement of the COVID-19 pandemic, talk of a return to “normalcy” in higher education belies the great challenges and
ongoing disruptions that yet lie ahead for many institutions. Public perceptions of the value of postsecondary education continue
their downward slide, placing institutions in the position of having to demonstrate their worth and find solutions to declining
enrollments. Data and analytics capabilities continue to evolve, introducing new opportunities and new risks to the institution. Chief among these capabilities, Generative AI promises to change teaching and learning in ways many of us have yet to fully understand or prepare for.
For this year’s teaching and learning Horizon Report, expert panelists’ discussions highlighted and wrestled with these present and looming challenges for Higher Education. This report summarizes the results of those discussions and serves as one vantage point on where our future may be headed. This project was grounded in a modified Delphi methodology that seeks to elevate the collective perspectives and knowledge of a diverse group of experts, and the panelists’ activities were facilitated using tools adapted from the Institute for the Future.
Las herramientas de IA tienen un potencial creciente para remodelar la pedagogía y las experiencias de los estudiantes. Cuando ChatGPT irrumpió en escena, captó la atención de profesores y estudiantes a nivel mundial. Desde entonces, ha habido una gran preocupación por el uso de la IA generativa en el aula, especialmente en el ámbito de las evaluaciones de cursos y la detección de plagio. Sin embargo, las herramientas de IA no solo están volviéndose más sofisticadas, sino que están expandiéndose más allá de las evaluaciones. Cada vez surgen más usos para la IA en el aula, y estas tecnologías tienen el potencial de cambiar el panorama de la enseñanza y el aprendizaje y la experiencia estudiantil de varias maneras, para bien o para mal. A medida que estas tecnologías continúan cambiando y aumenta su adopción, las instituciones de educación superior tendrán que actualizar regularmente sus recomendaciones y pautas sobre el uso de dichas tecnologías, prestando atención a las políticas gubernamentales propuestas que pueden implementarse en un futuro cercano.