Online Marketing - Nederland
5.7K views | +0 today
Follow
Online Marketing - Nederland
Alles over online marketing relevant voor Nederland
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Wat zijn in 2021 de beste tijdstippen om te posten op social media?

Wat zijn in 2021 de beste tijdstippen om te posten op social media? | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

Wat is de beste tijd om te posten op Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest, YouTube en LinkedIn? Hoewel timing slechts één factor is in het succes van social media posts, blijft dit een vraag die marketeers en social media managers bezighoudt.

 

Advies van Coosto blijft hetzelfde als vorig jaar: blijf testen en ervaar zelf welke tijden en dagen jou veel views, clicks en comments opleveren. Om je daarvoor een startpunt te kunnen geven, hebben we ook dit jaar geanalyseerd welke tijden over de hele linie de meeste engagement opleveren.

Hans van der Meulen's insight:

Onze dagindeling is veranderd door de C pandemie, Coosto heeft uitgezocht wat voor effect het heeft op het "posten" van content op de grote social platformen. Op welke tijdstippen is er het meeste online interactie?

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Digitaal bereik in 2020: forse groei Netflix, NPO Start, Spotify, Amazon

Digitaal bereik in 2020: forse groei Netflix, NPO Start, Spotify, Amazon | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

GfK bracht in kaart hoe ons digitale gedrag er in coronajaar 2020 uitzag:

 

YouTube behoudt koppositie;

Facebook minder populair onder jongeren;

Amazon groeit, Bol.com blijft de nummer 1;

De race tussen NOS, AD en NU.nl;

Spotify veruit grootste online muziekdienst;

Fitness- en sportdiensten in trek;

Online smartphonegebruik hoogst onder jongeren.

 

Hans van der Meulen's insight:

De pandemie heeft de al langer lopende trends van ons digitale gedrag nog meer versterkt. GfK bracht in kaart hoe het er in coronajaar 2020 uitzag.

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Pinterest Predicts 2021

Pinterest Predicts 2021 | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

More than 400 million people use Pinterest to find tomorrow’s ideas. It’s a place to look forward. That means we know what's going to be big in the future, even when it seems really small in the present.

 

In fact, 8 out of 10 of Pinterest’s predictions for 2020 came true—despite it being the least predictable year in history.

Hans van der Meulen's insight:

Pinterest heeft een leerzaam overzicht gemaakt van de laatste visuele trends (gebaseerd op de meer dan 400 miljoen gebruikers van hun platform).

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Podcasten: 10 opvallende trends voor 2021

Podcasten: 10 opvallende trends voor 2021 | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

1. Voice-innovatie wordt mainstream;
2. Snelle groei voor early adopters;
3. Verschuiving naar on demand;
4. Je eigen uitgever zijn;
5. Go niche, go big or go home;
6. Met je podcast ben je onafhankelijk;
7. Meer diepgang & volledige aandacht;
8. Verdienmodel koppelen;
9. Authentieke manier van communiceren;
10. Ontwikkelen door 'te doen'...

Hans van der Meulen's insight:

Podcasting was een belangrijke (marketing) trend dit jaar, wat kunnen we in 2021 verwachten? Mirjam Hegger vertelt er meer over...

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Top six reasons you should caption your social media video content

Top six reasons you should caption your social media video content | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

1. Google can’t watch videos, but it can crawl captions;

2. Video captions drive more social engagement;

3. A lot of people don’t (or can’t) turn on video sound;

4. Captions boost comprehension, memory, and attention;

5. Captions make videos more inclusive and accessible;

6. Most of your viewers likely live outside of your country of origin.

Hans van der Meulen's insight:

Zakelijk ook gestart met video marketing? Let dan op deze 6 aandachtspunten over het belang van titels en ondertiteling...

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

De top 8 meestgemaakte fouten in Google Analytics

De top 8 meestgemaakte fouten in Google Analytics | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

1. Analytics verkeerd installeren;

2. Bij een nieuwe website ook maar gelijk een nieuwe Analytics-code live zetten;

3. Werken met maar één weergave;

4. De interne zoekfunctie op de website niet doormeten;

5. Als webshop vergeten de betaalproviders uit te sluiten;

6. Niet nadenken over de standaard kanaalgroeperingen;

7. Geen doelen instellen;

8. Geen UTM-tags gebruiken.

Hans van der Meulen's insight:

Meten = weten = managen. Veel bedrijven gebruiken hiervoor ook Google Analytics. @larsmaat geeft aan welke 8 fouten er zeker niet gemaakt moeten worden. Zelf kom ik helaas #7 regelmatig tegen...

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Enable Web Stories in Google Search

Enable Web Stories in Google Search | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

Enable Web Stories in Google Search


A Web Story is a visual storytelling format in Google Search results that immerses the user in a tap-through full-screen experience. Web Stories can also appear in Google Images, Discover, and the Google app. This guide explains how Web Stories appear on Google, and how to enable a Web Story on Google.

Hans van der Meulen's insight:

Google houdt er van dat jij of jouw bedrijf (visuele) verhalen vertelt, deze zogenaamde Web Stories. Hoe kun je hier rekening mee houden binnen jouw SEO strategie?

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

The Top-Earning YouTubers In The World

The Top-Earning YouTubers In The World | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

Key takeaways from Top Dollar's findings was that the most popular YouTuber in the United States is a six-year-old Russian-American girl named Anastasia Radzinskaya, who is estimated to earn $7.7 million a month from her videos.

 

Swedish gamer PewDiePie aka Felix Kjellberg has the most overall subscribers on the video platform, netting a mind-boggling 105 million total subs, earning him approximately $1.16 million a month.

Hans van der Meulen's insight:

Wat verdienen de YouTube influencers wereldwijd? In Nederland heeft NikkieTutorials meer dan 13 miljoen abonnees met gemiddeld meer dan 400.000 views per dag.  Dat levert haar per maand meer dan 75.000 Euro op. Koploper Like Nastya, 6 jaar oud, verdient per maand meer dan 6,5 miljoen Euro...

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Nationale E-mail Benchmark 2020: belangrijkste inzichten

Nationale E-mail Benchmark 2020: belangrijkste inzichten | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

Net zoals de vorm van de Nationale E-mail Benchmark gewijzigd is, is ons artikel dit jaar ook in een andere vorm. Waar we voorheen op zoek gingen naar mogelijke verklaringen voor trends en cijfers, lichten we dit jaar drie branches uit en bespreken we hun resultaten.

 

Er is gekozen voor de volgende 3 branches:

1. Media & Publishing
2. Onderwijs & Educatie
3. Bank- & Verzekeringswezen

Hans van der Meulen's insight:

Helder overzicht van de belangrijkste inzichten uit de Nationale E-mail Benchmark 2020. Email blijft een relevante digitale postbus.

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Pieken met Pinterest: 9 tips & strategieën

Pieken met Pinterest: 9 tips & strategieën | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

Een aantal feiten over dit succesvolle platform:

 

1. Meer dan 300 miljoen mensen wereldwijd maken iedere maand gebruik van Pinterest;

 

2. 83% van de wekelijkse pinners wereldwijd heeft een aankoop gedaan op basis van content die ze van merken op Pinterest hebben gezien;


3. In Nederland maken ruim 700.000 mensen er dagelijks gebruik van.

Hans van der Meulen's insight:

Dit is het jaar om als marketeer serieus met Pinterest aan de slag te gaan;  Danielle Zwijnenburg geeft aan wat je moet gaan doen om succesvol te zijn op dit platform voor visuele inspiratie en ontdekking...

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Four essential ecommerce site optimizations that drive sales

Four essential ecommerce site optimizations that drive sales | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

1. Design and UX
A. Optimize your home page

B. Simplify your product categories

 

2. Understand and fix server site errors

A. Error 404 is helpful

 

3. Improve the shopping experience
A. Setup structure so visitors can easily find products

 

4. Tweak and test your ecommerce checkout process

A. Offer a variety of ways to buy wisely

B. Do not follow the logic of “the more, the better”

C. Structure your payment methods

D. Don’t scare the client with terminology

E. Do not pass on your work to the customer

F. Do not overload the payment page with unnecessary links

G. Let customers checkout as guests

Hans van der Meulen's insight:

E-commerce en online verkoop blijft groeien, wat moet je als bedrijf minimaal geregeld hebben? 4 relevante tips...

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

10 e-commercetrends om in 2020 in de gaten te houden

10 e-commercetrends om in 2020 in de gaten te houden | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

Trend 1: Aandacht voor het gehele ecosysteem;

Trend 2: Een soepele, gepersonaliseerde klantreis;

Trend 3: De fysieke winkel als experiment;

Trend 4: De fysieke winkel als menselijk interactiepunt;

Trend 5: De fysieke winkel om producten te ervaren;

Trend 6: Snelle levering;

Trend 7: Grensoverschrijdende levering;

Trend 8: Nieuwe sectoren verkennen;

Trend 9: Gemakkelijk retourneren;

Trend 10: Een onderscheidend merkverhaal...

 

Hans van der Meulen's insight:

Veel bekende Nederlandse merken zijn verdwenen omdat ze niet konden profiteren van de continu stijgende verkoop via het internet. Wat zijn de relevante e-commerce trends? Helder overzicht en artikel van @tbrenninkmeijer

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Conversie-optimalisatie in 2020: trends & handige tips

Conversie-optimalisatie in 2020: trends & handige tips | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

1. Een stijgende trend van mobiele gebruikers;

2. Tooling;

3. Personalisatie;

4. DMP’s en hun rol bij conversie-optimalisatie;

5. Implementatie zonder validatie;

6. ACM-leidraad bescherming van de online consument...

Hans van der Meulen's insight:

Het optimaliseren van conversie, oftewel CRO, is een vakgebied op zichzelf geworden, wat zijn de aandachtspunten voor 2020?

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Marketing Personas Are Almost Always a Boondoggle (but they don't have to be)

Marketing Personas Are Almost Always a Boondoggle (but they don't have to be) | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

What Personas Should Contain:

 

  • The information your team (or client) needs to effectively do their job
  • Details about that information’s source and accuracy
  • Enough breadth to represent the range of individuals covered by the persona
  • Segmentation of those personas only when there’s a relevant need to target, build-for, or market-to individuals in those groups differently
Hans van der Meulen's insight:

Personas zijn een trend binnen marketing land om doelgroepen te omschrijven, maar worden vaak verkeerd gebruikt. Rand Fishkin geeft aan hoe dan wel...

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

When Big Brands Stopped Spending On Digital Ads, Nothing Happened. Why?

When Big Brands Stopped Spending On Digital Ads, Nothing Happened. Why? | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

Nowhere else is the phrase “you get what you pay for” more applicable than in digital marketing.

 

If you are buying large numbers of low-cost ad impressions from programmatic channels, you’re likely getting ripped off instead of doing digital marketing.

 

Run your own experiments — give your digital ad spending a “time out.”

Hans van der Meulen's insight:

Goedkoop blijft duurkoop, ook binnen digital marketing. De ad fraude binnen 'programmatic advertising' heeft grote merken veel geld gekost. Toch maar eens serieus met CRM en email marketing aan de slag? Nah, toch maar niet, veel te veel werk...

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Five retail and marketing trends for 2021

Five retail and marketing trends for 2021 | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

2020 has transformed the retail & marketing landscape towards relationship commerce and local retail. Explore the key drivers for 2021 and beyond:

 

  • Ecommerce is getting obsolete as the lines between online and offline get blurrier;
  • Biometrics is gaining ground as an independent payment option;
  • Humans are natural at speaking, as opposed to typing. And in a ‘back to basics’ scenario, voice proves to be the future of search;
  • Brands can no longer afford to be neutral about social issues, not as long as they seek loyalty, authenticity from customers;
  • The growing trend of subscription retail serves both ends well: sellers can optimize their supply chains, and buyers can enjoy a better shopping experience.
Hans van der Meulen's insight:

Retailers die onvoldoende hadden geïnvesteerd in e-commerce zijn dit jaar ten onder gegaan (of binnenkort als de overheidssteun stopt). Deze retail trends gaan volgend jaar het verschil maken...

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

How social media influence 71% consumer buying decisions

How social media influence 71% consumer buying decisions | Online Marketing - Nederland | Scoop.it
  • Due to the rise of online shopping and the amount of time people spend on social media, social media impacts consumer buying decisions;
  • Consumers who are influenced by social media are four times more likely to spend more on purchases;
  • There are four ways in which social media has a direct influence on purchase decisions;
  • Social media and online shopping shortened the customer journey;
  • Social media amplified the impact of social proof or word-of-mouth;
  • Social media influencer marketing is one of the most effective ways to reach your audience;
  • Stories and ephemeral content are a new way to connect to your audience;
  • Every social media platform is different and can be useful for different goals.
Hans van der Meulen's insight:

De impact van de social media platformen op het aankoopproces van consumenten wordt steeds duidelijker. Verplicht leesvoer voor elke marketeer.

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Email marketing in 2020: Four key things that made the difference

Email marketing in 2020: Four key things that made the difference | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

The good news is that the relevance of email marketing has shot through and remained at the roof with more people staying home since the outset of the pandemic.

 

The 2020 predictions for email marketing have become more relevant than imagined:

 

1. High-quality emails versus high volume of emails;

2. More personalized and optimized emails;

3. Whitelisting your emails out of the spam box;

4. Use of predictive email marketing.

Hans van der Meulen's insight:

Email marketing blijft ook in 2020 onmisbaar voor commercieel succes, 4 relevante trends binnen dit vaak miskende onderdeel binnen digital marketing...

 

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

A five-step framework for effective keyword targeting in 2020

A five-step framework for effective keyword targeting in 2020 | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

Proper optimization is about comprehensive basics, not the “secret tricks”. The most important basic tactic to get right is keyword targeting.

 

Step 1. Deciding on the funnel stages;

Step 2. Forming intent-based keyword groups;

Step 3. Determining true business potential;

Step 4. Identifying best-matching content types;

Step 5. Mapping keywords to content.

Hans van der Meulen's insight:

SEO is niet geheimzinnig, maar gewoon hard werken voor een online marketeer. In welke fase van de aankoop bevindt de klant zich of in welke stap van de klant reis?

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

How visual commerce is transforming the customer experience

How visual commerce is transforming the customer experience | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

So what is visual commerce?

 

There are three fundamental steps of visualization in the commerce process:

 

1. Product visualization—seeing the product;
2. Visual configuration—changing options, and;
3. Augmented reality—looking at the product in your driveway, living room or with a matching pair of shoes

Hans van der Meulen's insight:

Een van de belangrijkste trends binnen online verkoop is 'visual commerce'. En is er weer nieuw marketing vakjargon bedacht: ROVI oftewel Return on Visual Investment.

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Emojis in Email Subject Lines: Advantage or Impediment?

Emojis in Email Subject Lines: Advantage or Impediment? | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

Emojis are small visual representations of an object or a concept. They first started popping up in text messages, but it wasn’t long until they evolved into a set of mainstream and highly recognizable pictographs used across almost every digital channel, including email.

 

Our Nielsen research shows that emojis in subject lines increase negative sentiment toward an email and do not increase the likelihood of an email being opened.

Hans van der Meulen's insight:

Wel of niet emojis gebruiken in onderwerpregels? Afgelopen vrijdag kwam dit ter sprake tijdens onze LinkedIn Essentials online workshop. Nielsen heeft een eerste onderzoek gedaan.

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Email Marketing Trends for 2020

Email Marketing Trends for 2020 | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

S. Inactivity Management;
T. Animated Gifs & CSS Animation;
U. Email Personalization;
V. Modular Email Architectures;
W. Email Segmentation;
X. Legal Compliance with CCPA, GDPR, Etc.;
Y. Responsive Email Design;
Z. Automated or Triggered Emails...

Hans van der Meulen's insight:

Welke trends binnen email marketing hebben de grootste impact?

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Five social media trends that are shaping 2020

Five social media trends that are shaping 2020 | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

1. Let data analysis lead your strategy;

2. Make your communication more private;

3. Take up more social responsibility;

4. Focus less on vanity metrics;

5. Try TikTok...

Hans van der Meulen's insight:

De ontwikkelingen en trends binnen social media zijn niet te stoppen, hier 5 marketing tips voor 2020 die echt hout snijden...

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

TikTok vs. Snapchat: A guide for marketers

TikTok vs. Snapchat: A guide for marketers | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

What it is.

TikTok is a rapidly growing video-sharing app that launched in 2017 by Chinese tech company ByteDance. In October 2018, TikTok was the most downloaded app in the U.S. and reached a record 1.5 billion downloads globally at the end of 2019.

 

How it’s used.

Users create and post short, looping videos set to TikTok’s massive library of music and sound bites – often with humor or talent as the focal point. TikTok isn’t necessarily the place for serious life updates or connecting with friends. Instead, users rely on TikTok for entertainment and follow creators with quality content. Common TikTok videos include choreographed dances, lip-syncing, hashtag challenges, reaction videos, and cringe-worthy content.

 

Audience.

The app has rapidly become a Gen-Z favorite, with 42% of users between ages 13-16 actively using the app. Users create and post short, looping videos set to TikTok’s massive library of music and sound bites – often with humor or talent as the focal point.

 

Hans van der Meulen's insight:

OK Boomer, wat zijn de verschillen tussen Snapchat en TikTok? Leerzaam overzicht voor marketeers gericht op de jeugd en jongvolwassenen als doelgroep.

No comment yet.
Scooped by Hans van der Meulen
Scoop.it!

Top 10 marketing trends to watch for in 2020

Top 10 marketing trends to watch for in 2020 | Online Marketing - Nederland | Scoop.it

  1. Voice search;

  2. Customer experience;

  3. Hyper-personalization;

  4. Artificial intelligence (AI);

  5. Live video;

  6. Brand integrity;

  7. Shoppable content;

  8. Content marketing (still) converts;

  9. Predictive analytics;

10. Privacy and data protection.

 

Hans van der Meulen's insight:

Binnen marketing zijn deze 10 relevante trends van belang om over na te denken voor jouw bedrijf en branche. De concurrentie doet dat (waarschijnlijk) ook...

No comment yet.